Geachte heer of mevrouw,

Bedankt voor de interesse in het Zorgmotica concept en zijn producten assortiment. De naam Zorgmotica is opgebouwd uit een verzameling van diverse zaken zoals Zorg, Mobiel en Domotica techniek.

De firma DCS te Steenwijk is vanaf 2008 belast met de R&D traject en de op- en inrichting van nieuw bedrijf de firma Zorgmotica BV.


Binnen de oude bekende Intramurale verpleeg- en verzorgingshuis dienstenlevering(en) zijn standaard in de loop der tijd hierin diverse zorgtechnische voorzieningen (projectmatig) ingericht. Het gaat hier bijvoorbeeld om de techniek t.b.v. een zorgklant met het chronische ziektebeeld Dementie.

Dit kan vanaf nu (Extramuraal bij u thuis) uiteindelijk geschieden door onze diverse type en mobiel verplaatsbare en compleet ingerichte zorgtechniek meubelen inclusief rand apparatuur. Hierdoor geen losse Domotica (rand) apparatuur plaatsing op en/of in een eigen klant meubel. Dit ook, om zodoende het geheel compleet gemanaged te kunnen aanleveren aan onze Zorgmotica dealernetwerk. Hierdoor kan men het innovatief zorgtechniek concept snel operationeel hebben!

Dit noemt men hedendaags een Domotica as a Service (DaaS) dienstverlening.

Analoog versus Digitaal:
Wat zijn uiteindelijk de verschillen tussen analoog en digitaal? En waarom het zo belangrijk is, dat zorginstellingen uiteindelijk gaan over stappen naar digitale systemen?

Wat wij momenteel zien is, dat veel zorginstellingen nog zijn uitgerust met analoge oproep systemen. Wanneer wij in gesprek komen, merken we dat men niet goed op de hoogte is van de enorme voordelen van een hedendaags digitaal systeem. Hierbij een opsomming betreffende de verschillen tussen een analoog en een digitaal systeem. 

De grootste beperking van het analoge signaal is dat elk systeem onderhevig is aan een achtergrond ruis ofwel willekeurige fluctuaties genoemd. Wanneer deze signalen herhaald worden omgezet en/of over lange afstanden worden getransporteerd, dan kunnen deze fluctuaties een belangrijke component zijn van het analoge signaal. Dat betekend vertraging op de lijn of dat men elkaar niet goed kan verstaan. Deze vertraging kan soms wel oplopen tot wel 30 seconden. Dit voordat de oproep binnen komt, vanaf het moment dat deze gemaakt is. In nood situaties zijn deze seconden van levensbelang. Een digitaal signaal komt binnen 1 a 3 seconden binnen. Bovendien komt het weleens voor, dat op een analoge lijn door de ruis de zorgverlener de client niet goed kan verstaan. Dit geeft uiteindelijk veel onrust en paniek bij de client! 

Daarnaast kan een analoge lijn helaas geen onderscheid maken in prioriteit van alarmeringen. Denk hierbij aan prioriteit van de afhandeling door de zorgverlening wat een codering heeft gekregen van 1 t/m 9 of een onderscheid in een directe nood hulpvraag. Noodsituatie zoals bijvoorbeeld, ik moet naar de wc of ik wil wat eten etc. Een analoge systeem kent ook de beperking, dat wanneer de lijn bezet is er ook geen andere oproepen meer kunnen worden ontvangen.

Het digitale signaal kan dit wel verwerken en kunnen daardoor meerdere oproepen op hetzelfde moment over hetzelfde toestel laten lopen zonder dat deze verloren gaan.

Orkestreren van Domotica in de zorg wordt noodzaak:

Wie nadenkt over Domotica, Nanotechnologie en Robotisering, ziet de zorg voor zijn ogen in hoog tempo veranderen. Het is naar mijn inziens niet moeilijk voor te stellen, dat we straks een veelheid aan intelligente apparatuur om ons heen hebben.

Wat we niet willen, is dat deze apparatuur niet meer reageert of dat het zelfs eventueel in slaap gevallen is. We zijn immers van deze technologie afhankelijk geworden. Al snel komt het beeld op van een huis en/of een mens die vol is gehangen met meet- en regelapparatuur. Wie zich hierin verder verdiept, ziet dan ook de problematiek ontstaan van het werkend houden van die apparatuur. Wie doet dat of gaat dit doen? Leveren we al onze technische apparatuur af bij de zorgvrager en hopen we dan, dat het goed komt?

Al snel wordt duidelijk, dat er enige vorm van regie nodig is. In dit kader noemen we dat orkestreren. Waar is de dirigent van de zorg op techniologisch vlak? Want een orkest heeft een dirigent nodig, maar Domotica ook!

Deze omschreven dienstverlening word in eerste instantie vermarkt door de firma DCS te Steenwijk!

De firma DCS is uiteindelijk voor het innovatief Zorgmotica (DaaS) concept nog op zoek naar een MKB ondernemer, die gezamenlijk met ondergetekende Dhr. Joop Storck mede eigenaar wil gaan worden.

Dit geschied dan via een inbreng van een participatie en het hiervoor verkrijgen van een Zorgmotica aandelen transmissie. Meer hierover, bel 06-50255854 of stuur een e-mail naar joop.storck@zorgmotica.nl
 


» Zorgmotica Empowerment Pakket-E1: » Zorgmotica Empowerment Pakket-E2: » Zorgmotica Empowerment Pakket-E3: » Zorgmotica Empowerment Pakket-E4:

Veel leesplezier in onze website en webwinkel!

Copyricht 2003 t/m 2017. De firma Domotica Consulting Storck (DCS). Alle rechten Voorbehouden.





Aanmelden nieuwsbrief

Meld u hier aan voor de nieuwsbrief




Aanmelden
DCS Webshop

Willem Lodewijkhof 58, 8332 GC Steenwijk, T: 0521 - 520380 M: 06 - 50255854, E: info@dcs-steenwijk.nl

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.